NWOW: versie Covid-19.

Daar waar NWOW (New Ways Of Working) normaal gesproken moet staan voor een betere balans tussen werk en privé, het opbouwen van vlotte relaties met de collega's en verschillende departementen, staat het anno 2020 en 21 helaas voor velen ook gelijk aan totale uitputting.
Uitputting omwille van het managen van ons huishouden, deeltijds thuislerende kinderen en onze dagelijkse job.
Een uitputting waarvan sommigen zich bijzonder bewust zijn en anderen nog helemaal niet. Daarom is het voor de werkgever, HR manager en wellbeing officer bijzonder belangrijk bij het personeel de vinger aan de pols te houden, te zorgen voor een degelijke opvolging en een eventueel vangnet te voorzien daar waar mogelijk.
U kan dit op verschillende manieren verzorgen: een kort maar persoonlijk bezoek bij elk van uw medewerkers, een kleine persoonlijke attentie, een onverwachte vrije namiddag, een schouderklopje.
Weet echter dat deze uitputting ook deels te wijten valt aan de werkomstandigheden: thuis, in de zetel, aan de keukentafel, of in een veel te kleine en donkere kamer. Kortom: een ergonomisch verantwoorde ramp met alle bijhorende klachten (vermoeidheid, nek- en rugklachten, hoofdpijn, prikkelbaarheid, ...).
Als werkgever kan u hier iets aan doen: u kan uw personeel verrassen met aangepast materiaal: een ergonomische stoel, laptop staander, extra beeldscherm, aangepaste muis: er zijn talloze accessoires die bijdragen aan het dagelijkse comfort van uw medewerkers.
Medewerkers die u nodig heeft om uw zaak draaiende te houden, medewerkers die stilzwijgend huilen om degelijk materiaal!
Wij helpen u graag verder op pad!